![](https://www.tkb.nl/wp-content/uploads/2020/06/photo-1454165804606-c3d57bc86b40-300x200.jpg)
- Insight, Inspiratie
- Leestijd: 2 min
Al drie jaar maakt Hilti Nederland gebruik van TKB Detachering. Waarom Hilti Nederland kiest voor TKB Detachering vertelt financieel directeur Joris Gompen ons: “We waren direct onder de indruk van de eerste kandidaat die via TKB bij ons terechtkwam. Hierdoor ontstond vertrouwen in de kwaliteit die TKB levert.”
Hilti Nederland levert machines en materialen voor professionals in de bouw. Hun aanbod omvat een breed scala aan producten, variërend van machines tot bevestigingstechniek, installatietechniek en brandwerende oplossingen. Naast producten biedt Hilti ook services en steeds meer softwareoplossingen aan. Ze onderscheiden zich door hun directe verkoopmodel; ze verkopen uitsluitend Hilti-producten en werken niet met wederverkopers. Klanten kunnen Hilti-materialen alleen verkrijgen via de eigen winkels, klantenservice, website of accountmanagers.
Van detachering tot in vaste dienst
Ongeveer drie jaar geleden kwam Hilti Nederland voor het eerst in contact met een medewerker van TKB, tijdens hun zoektocht naar nieuwe kandidaten voor de debiteurenafdeling. Joris: “We waren erg tevreden met deze persoon, waardoor we haar in dienst hebben genomen.” Door de positieve ervaring met de eerste medewerker, besloot Hilti Nederland opnieuw een beroep te doen op de expertise van TKB toen er tijdelijk behoefte was aan extra ondersteuning op de debiteurenafdeling. Dit resulteerde in de detacheringsperiode van een tweede medewerker, die na afloop van deze periode eveneens in vaste dienst trad bij Hilti Nederland.
Kwaliteit en professionaliteit
Deze opeenvolgende succesvolle detacheringen versterkten het vertrouwen in de kwaliteit en professionaliteit van TKB. Met de komst van deze nieuwe debiteurenmedewerkers had Hilti Nederland een volwaardig debiteurenteam opgebouwd, waardoor er geen behoefte was aan nieuwe medewerkers. Tot een half jaar geleden. “Omdat onze afdeling weer tijdelijke versterking nodig had, hebben we TKB ingeschakeld voor een aanvullende medewerker voor ons debiteurenbeheer. Sindsdien hebben we weer een gedetacheerde die ons ondersteunt,” aldus Joris.
Lees ook: “Leer van Carrier: real-time overzicht in Financiën”
Tijdelijke- en vaste medewerkers
Het voornaamste doel bij het inzetten van gedetacheerde medewerkers op de debiteurenafdeling is om tijdelijke personeelstekorten op korte termijn op te vullen. Bij het zoeken naar vaste medewerkers gaat Hilti Nederland vaak eerst zelf op zoek naar een nieuwe debiteurenbeheerder. “In Nederland is Hilti een marketing- en salesorganisatie. Wij hebben regelmatig salesmedewerkers die bij ons starten. We weten ook waar we de juiste mensen voor deze functie kunnen vinden, maar debiteurenbeheer is een vak apart. Het lukt ons dan ook niet altijd om daar een geschikte medewerker voor te vinden en dan schakelen we TKB in. Dan weten we ook zeker dat we goed opgeleide mensen krijgen.”
Goede balans en samenwerking
De samenwerking tussen Hilti Nederland en TKB wordt door Joris als positief ervaren. “Het contact is goed, meestal verloopt dit via de teamleider van ons debiteurenteam. We hebben ook regelmatig gesprekken met andere mensen binnen TKB om de samenwerking en uitbreidingsmogelijkheden te bespreken,” legt Joris uit. Hij waardeert de aanwezigheid van vaste contactpersonen en benadrukt de rust die de samenwerkingsdynamiek met zich meebrengt: “Je hebt soms partners die constant contact zoeken om te vragen of alles goed gaat of om nieuwe producten te presenteren. Zo werkt TKB niet. Er is een goede balans tussen proactieve ondersteuning en het bieden van ruimte voor ons om ons werk te doen.” Voor Joris is de kwaliteit van de gedetacheerde medewerkers cruciaal. “In de recruitment- en detacheringsector ben je zo goed als je laatste plaatsing. De laatste kandidaat die we via TKB hebben gekregen, hebben we nu al twee keer verlengd. We zijn daar zeer tevreden over; dat zegt iets over de kwaliteit die TKB levert,” voegt hij toe.
Flinke groei
De afgelopen jaren is Hilti Nederland sterk gegroeid en Joris verwacht dat deze groei de komende jaren voortgezet zal worden. “Enerzijds omdat er nog veel bedrijven in Nederland zijn die nog niet gebruik maken van de producten van Hilti, anderzijds omdat ons productportfolio steeds breder en diverser wordt. Meer klanten betekent ook meer klanten die niet zullen betalen. Op het vlak van debiteurenbeheer zullen er altijd mensen nodig zijn.” In dit kader speelt de samenwerking met TKB een belangrijke rol; “en ik kijk uit naar de toekomstige samenwerking en andere manieren waarop TKB ons kan ondersteunen”, laat Joris ons weten.
Benieuwd?
Ben je benieuwd wat een interim Credit Management Professional voor jou kan betekenen? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan of bel ons op 020-896 5100. We helpen je graag verder!
Geschreven door:
TKB
Meer inspiratie
![Optimalisatie van het financiele proces](https://www.tkb.nl/wp-content/uploads/2021/06/Optimalisatie-van-het-financiele-proces.png)
Download onze whitepaper:
Optimalisatie van het financiële proces