ASSA ABLOY
Klantgerichte oplossingen recht door zee
“Vertrouwen is de essentie bij
alle vormen van samenwerking”
Credit Management
Specialist TKB
ASSA ABLOY biedt haar klanten een speciaal ontworpen pakket aan oplossingen waardoor een efficiënte doorstroming van mensen en goederen gegarandeerd is. De klantgerichte organisatie zoekt in dit proces altijd de perfecte balans tussen kosten, kwaliteit en duurzaamheid. ASSA ABLOY Entrance Systems is een divisie binnen ASSA ABLOY: de wereldleider in vergrendeling en ontgrendeling van deuren.
ASSA ABLOY Entrance Systems hecht veel belang aan duurzame relaties met betrouwbare businesspartners die dezelfde normen en waarden delen. Frank Schroeijers, Business Controller, en Ellen Mulder, Manager Sales Back Office, vertellen ieder vanuit hun eigen ervaringen en invalshoek wat de samenwerking met credit managementorganisatie TKB (Trust Krediet Beheer) zo succesvol maakt.
BENIEUWD WAT WE VOOR U KUNNEN BETEKENEN?
![TKB ASSA ABLOY](https://www.tkb.nl/wp-content/uploads/2017/07/Assa-Abloy-1-1-1024x812.jpg)
Behoefte aan optimalisatie
Ellen Mulder is inmiddels 8,5 jaar werkzaam als Manager Sales Back Office waarbij haar afdeling alle zaken omtrent facturatie en debiteurenbeheer uitvoert. Tot een half jaar geleden was er vooral sprake van een min of meer willekeurige benadering van de debiteuren. Ook was urgentie van opvolging van disputen veelal aan interpretatie gebonden en had Mulder geen totaaloverzicht van de verrichte werkzaamheden van haar medewerkers. Mulder had veel behoefte aan een credit managementsysteem waarmee het werkproces van de afdeling efficiënter en sneller plaatsvindt.’
Vloeiend implementatieproces
Het management stond open voor dit bottom-up initiatief, dat goed in het beleid van een ‘one way approach’ past, en is met diverse partijen om tafel gegaan. Schroeijers vult aan: ‘TRUST IT van TKB stak er in deze ‘tender’ met kop en schouders bovenuit gezien het klantvriendelijke karakter en de mogelijkheid tot een eenvoudige koppeling met het huidige systeem. Dit uitte zich in de praktijk voor ons tot een vloeiend implementatie- en veranderingsproces waarbij TKB continu in overleg met ons bekeek welke oplossing voor onze organisatie het beste werkt.’
Hoger niveau
One stop shop
Best practice
Naast bovengenoemde successen vertelt Schroeijers dat, binnen het tijdsbestek van een half jaar, ook andere resultaten zichtbaar zijn. Hij vervolgt: ‘Met TRUST IT voeren we een helder dispuutmanagement: wij maken een medewerker ‘eigenaar’ van het dispuut. Deze verantwoordelijkheid heeft direct al voor een aanzienlijke vermindering van het aantal openstaande disputen gezorgd. Ook hebben we dankzij de diverse diensten van TKB bereikt dat het saldo vervallen facturen op het laagste punt ligt sinds oktober 2008, het begin van de financiële kredietcrisis. Ik besef goed dat wij pas na minimaal een jaar kunnen evalueren of de DSO verlaagd is, maar deze eerste resultaten zijn veelbelovend. Zoals je merkt, ben ik een ware ambassadeur van TKB geworden.
Mijn volgende stap is om aan onze collega’s in bijvoorbeeld Finland, Zweden en Duitsland TRUST IT als ‘best practice’ te presenteren. Mijn doel is geslaagd als zij ook de samenwerking met TKB opstarten en TRUST IT implementeren. Dat zou een zeer effectieve stap dichterbij een ‘one way approach zijn.’
Hands-on mentaliteit
Schroeijers en Mulder weten waarom de samenwerking tussen ASSA ABLOY Entrance Systems en TKB zo succesvol is: de organisaties delen dezelfde kernwaarden. Schroeijers: ‘Met TKB hebben wij er een professionele, resultaatgerichte en klantvriendelijke partner bij met dezelfde hands-on mentaliteit als ons bedrijf. Mulder vult aan: ‘De frequente contacten met de medewerkers zijn zeer prettig, verlopen soepel en eventuele acties worden snel opgevolgd. TKB stelt ons belang voorop.’ Schroeijers concludeert: ‘TKB heeft bewezen dat zij een betrokken en betrouwbare partner is. Een veilig idee dat deze ‘recht door zee’ organisatie continu met ons meedenkt in het gehele traject van onze procesoptimalisatie.’
Het gemak van alles onder 1 dak
TKB (Trust Krediet Beheer B.V.) is met meer dan dertig jaar ervaring een credit managementorganisatie die structurele oplossingen biedt voor haar opdrachtgevers. Van incasso, outsourcing, credit management software tot detachering, TKB gaat met grote betrokkenheid voor het beste resultaat!
Waar wij voor staan
1
Positieve klantbeleving
Onze focus op positieve klantbeleving is niet alleen uiterst succesvol, maar ook een belangrijke waarde voor onze organisatie. Herkent u zich hierin?
2
Procesoptimalisatie
Vanuit onze passie om u te ontzorgen streven wij continu naar verbetering. Zo creëren wij samen met u de beste weg voor maximale procesoptimalisatie.
3
Werkkapitaal maximaliseren
TKB gelooft dat processen en samenwerkingen altijd beter kunnen. Om deze reden hebben wij in onze aanpak ruimte voor voortgang en groei.
4
Verhogen van kwaliteit
Onze kwaliteitsbehoefte maken wij dagelijks voor u waar. Kwaliteit is ons bestaansrecht en als waarde algeheel verweven in onze manier van werken.