CCV
Voortdurend in ontwikkeling
“Vertrouwen is de essentie bij
alle vormen van samenwerking”
Credit Management
Specialist TKB
Drie jaar geleden spraken we met Jacco, toen senior creditcontroller bij CCV. Hij vertelde ons hoe de afdeling omging met het optimaliseren van het debiteurenbeheer en nam ons mee in de ontwikkelingen op de afdeling Credit Control. Eind 2020 was een keerpunt: CCV ging werken met TRUST IT. Jacco deelde zijn ervaringen en verwachtingen over de software in een eerdere klantcase.
Vandaag spreken we opnieuw met CCV, maar nu met Tom del Grosso, de huidige creditcontroller. Tom vertelt ons enthousiast over de veranderingen en ontwikkelingen op de afdeling van de afgelopen jaren.
Over CCV
CCV Nederland begon in 1958 als een bescheiden accountantskantoor. Sindsdien is het uitgegroeid tot een internationale betaalpartner die pinautomaten verhuurt en verkoopt, betaaloplossingen en betaalsystemen aanbiedt, en fungeert als transactieverwerker. Het klantenbestand van CCV varieert van grote multinationals tot kleine mkb’ers, wat vraagt om veelzijdige en betrouwbare betaaloplossingen.
De oude situatie
Tom is nu vijf jaar in dienst bij CCV en kan zich de vroegere werkwijze nog goed herinneren. “Alle processen die nu geautomatiseerd zijn, zoals het uitdraaien van rapportages en het inplannen van belacties, waren dat toen niet,” vertelt hij. “De software die we toen gebruikten, was simpelweg niet geschikt voor debiteurenbeheer. We moesten gebruik maken van losse softwarepakketten, die het werk omslachtig en inefficiënt maakten. Iedere handeling kostte extra tijd en inspanning. We hadden geen centraal overzicht van openstaande posten, waardoor het bijhouden van betalingen en achterstanden een enorme uitdaging was. Al met al totaal niet praktisch.”
BENIEUWD WAT WE VOOR U KUNNEN BETEKENEN?

De overstap naar TRUST IT
Drie jaar na de implementatie van TRUST IT is de impact duidelijk. “TRUST IT heeft ons werk compleet veranderd,” zegt Tom. “De software is duidelijk, overzichtelijk en gestructureerd. Zodra ik ’s ochtends TRUST IT open, zie ik meteen welke acties op de planning staan: belacties, mailacties, herinneringen, aanmaningen en overdrachten aan incasso. Het systeem biedt een helder overzicht en maakt het zelfs mogelijk om acties in bulk te versturen met een automatische run. TRUST IT bepaalt in feite mijn dagelijkse agenda, waardoor ik mijn tijd efficiënter kan indelen.” Ook geeft Tom aan dat de software niet alleen helpt bij de dagelijkse planning, maar ook bij het voorbereiden van toekomstige acties. “Je kunt niet alleen de taken van vandaag zien, maar ook die voor de komende dagen en weken. Dit helpt enorm bij het plannen, voorbereiden en uitvoeren van onze werkzaamheden.”
Structuur en consistentie
Terugkijkend op de vroegere manier van werken, ziet Tom een wereld van verschil. “Wat we destijds probeerden te optimaliseren, is niet te vergelijken met wat TRUST IT nu voor ons doet. De software maakt ons werk veel eenvoudiger en efficiënter. De structuur die TRUST IT biedt, is een groot voordeel. De software zorgt ervoor dat we een vaste werkwijze hanteren, die uiteindelijk ook bijdraagt aan een betere klantbeleving. Klanten worden alerter en betalen sneller, doordat zij duidelijke en tijdige herinneringen ontvangen.” Daarnaast ziet Tom de samenwerking met TKB als incassopartner ook als voordeel: “Waar we voorheen een incasso-opdracht overdroegen per mail, kunnen we nu met één klik op de knop de zaak doorzetten ter incasso, waardoor incasso-opdrachten sneller opgestart en opgevolgd kunnen worden.”
De samenwerking
“We hebben een vast aanspreekpunt bij TKB, zodat de communicatie altijd soepel verloopt,” vertelt Tom. “Als we ergens tegenaan lopen, kunnen we snel en eenvoudig contact opnemen en wordt het probleem vaak direct opgelost.” Daarnaast waardeert Tom de voortdurende inspanningen van TKB om hun diensten te optimaliseren en te innoveren. “TKB werkt continu aan het verbeteren van hun diensten en het creëren van duidelijkere rapportages. Dit helpt ons om beter inzicht te krijgen in onze incassoprocessen en tijdig bij te sturen waar nodig.”
Grote sprong voorwaarts
Het uiteindelijke doel van elke creditmanager is om zo min mogelijk openstaande posten te hebben. “We willen natuurlijk zo min mogelijk facturen overdragen aan incasso. Ons streven is om het debiteurenproces zo efficiënt, effectief en eenvoudig mogelijk te maken. De overstap naar TRUST IT drie jaar geleden heeft ons hierbij enorm geholpen. We hebben een grote sprong voorwaarts gemaakt en willen deze lijn de komende jaren voortzetten.” De verbeterde structuur en efficiëntie in het debiteurenbeheer zorgen voor minder openstaande posten en een soepelere cashflow. Dit maakt niet alleen het werk van de creditcontrollers makkelijker, maar draagt ook bij aan een betere financiële gezondheid van CCV.
ALLES ONDER 1 DAK
TKB (Trust Krediet Beheer) is met meer dan dertig jaar ervaring een creditmanagement organisatie die structurele oplossingen biedt voor haar opdrachtgevers: van incasso, outsourcing en creditmanagement software tot detachering. Samen met onze relaties bepalen wij de beste weg voor het realiseren van positieve resultaten en klantbehoud. TKB heeft voor iedere specifieke situatie een passende oplossing.
Waar wij voor staan
1
Positieve klantbeleving
Onze focus op positieve klantbeleving is niet alleen uiterst succesvol, maar ook een belangrijke waarde voor onze organisatie. Herkent u zich hierin?
2
Procesoptimalisatie
Vanuit onze passie om u te ontzorgen streven wij continu naar verbetering. Zo creëren wij samen met u de beste weg voor maximale procesoptimalisatie.
3
Werkkapitaal maximaliseren
TKB gelooft dat processen en samenwerkingen altijd beter kunnen. Om deze reden hebben wij in onze aanpak ruimte voor voortgang en groei.
4
Verhogen van kwaliteit
Onze kwaliteitsbehoefte maken wij dagelijks voor u waar. Kwaliteit is ons bestaansrecht en als waarde algeheel verweven in onze manier van werken.