Skip to content

Louwman Group

“Vertrouwen is de essentie bij
alle vormen van samenwerking”

Credit Management
Specialist TKB

Louwman Group, opgericht in 1923, is een toonaangevend Nederlands
familiebedrijf in mobiliteit. Naast importeur van automerken zoals Toyota
en Lexus, biedt Louwman ook een breed scala aan fietsen en
gemotoriseerde mobiliteitsoplossingen, waaronder scootmobielen en
rolstoelen, om aan diverse behoeften te voldoen.

Nils Postma, al meer dan zeventien jaar werkzaam bij Louwman, vertelt
over zijn jarenlange samenwerking met TKB en van welke diensten
Louwman gebruik maakt en wat hen dat oplevert.

In 2020 interviewden we Nils Postma ook over de samenwerking met TKB,
toen in zijn rol als creditmanager bij Welzorgbinnen de Care-divisie van
Louwman (klik hier voor het artikel). Nu, vier jaar later, is Nils
proceseigenaar order-to-cash voor de gehele Louwman Group en wordt
het tijd voor een nieuw interview.

BENIEUWD WAT WE VOOR U KUNNEN BETEKENEN?

Louwman Group

Uniformeren

“Louwman is een familiebedrijf dat honderd jaar bestaat. De organisatie willen we nu zo veel mogelijk uniformeren qua administratieve processen. In 2021 is het onderdeel ‘1accounting’ opgezet, waarin we aandacht besteden aan de basisprocessen: debiteuren, crediteuren en grootboek. Ik houd me bezig met het debiteurengedeelte, het order[1]to-cashproces”, legt Nils uit. “Louwman Group bestaat uit meerdere divisies, namelijk Retail, Uniformeren Wholesale en Care. Deze divisies bestaan uit verschillende werkmaatschappijen die vaak hun eigen ICT-systemen en werkwijze hebben. Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat iedereen volgens eenzelfde proces gaat werken in één debiteurenomgeving. TRUST IT speelt een cruciale rol in deze uniformeringsslag.”

TRUST IT en procesmatig werken

Nils heeft in zijn rol als creditmanager bij Welzorg al sinds 2014 kunnen ervaren welke voordelen TRUST IT met zich meebrengt. Met de uitrol van TRUST IT per divisie en administratie, benadrukt Nils de kracht van dit systeem in procesgestuurde benaderingen. “TRUST IT biedt ons de flexibiliteit om binnen vastgestelde processen te opereren, wat essentieel is voor een effectief debiteurenbeheer. Het stelt ons in staat om de juiste klantgroepen samen te stellen met bijbehorende processen, communicatie en aanmaantrajecten. Aan ons de taak om TRUST IT te voeden met complete data, zodat de juiste analyses gemaakt kunnen worden.”

Ondersteuning door TKB

De gehele Louwman Group zal gaan werken met TRUST IT. De Care-divisie met daarin Welzorg en RSR maakt al lang gebruik van de creditmanagementsoftware en inmiddels is de software ook uitgerold bij de Wholesal-divisie. Bij de Retail-divisie wordt nog hard gewerkt aan de implementatie, die per werkmaatschappij wordt uitgevoerd. Nils is verantwoordelijk voor de implementatie van TRUST IT en wordt ondersteund door een hechte samenwerking met TKB, inclusief een vaste contactpersoon die Louwman Group bijstaat, zowel op afstand als op locatie – indien nodig. “De samenwerking is bijzonder goed. Vragen stellen, hoe vaak ook, vormt nooit een obstakel en er wordt altijd met je meegedacht,” laat Nils weten.

Verschillen in klantgroepen

Omdat de divisies van Louwman Group soms sterk van elkaar verschillen, kennen ze ook hun eigen voordelen van het gebruik van TRUST IT, die voornamelijk te maken hebben met de verschillende klantgroepen. “Care heeft vergeleken met de andere werkmaatschappijen hele andere klantgroepen, bijvoorbeeld gemeenten en zorgverzekeraars. Deze twee groepen kennen een andere manier van factureren: digitale facturatie in bestandsvorm. Dit vergt een bijzondere aanpak. De factuur moet op de juiste manier opgesteld zijn, anders wordt deze niet of maar deels in behandeling genomen, terwijl het versturen van aanmaningen of bellen met de klant hierin weinig zin heeft, omdat het een geheel digitaal proces is. Daarin is TRUST IT voor Care uitermate geschikt als rapportagetool en voor klachtenmanagement. Binnen de Retail-divisie – onze dealerbedrijven – versturen we veel meer losse facturen. Voor deze losse transacties is TRUST IT dan weer geschikt om in bulk aan te manen en omdat het meer overzicht biedt.”

Voordelen TRUST IT

Ook illustreert Nils wat de overkoepelende voordelen zijn van de software, niet alleen voor elke divisie van Louwman Group, maar ook voor elke andere organisatie. “TRUST IT is namelijk heel overzichtelijk en laat duidelijk zien in welke fase de klant zich in het traject bevindt en wat het toekomstig traject is voor de klant. Het gebruik van TRUST IT helpt je om na te denken hoe je het debiteurenproces wilt gaan uitvoeren, daardoor ga je gestructureerd werken. Mijn rol binnen de gehele Louwman Group is dan ook om de verschillende processen in overeenstemming te brengen. Het resultaat is dat wij straks een groep debiteurenbeheerders hebben die op dezelfde manier werken en op dezelfde manier gebruik maken van TRUST IT. En dan maakt het niet uit welke divisie van Louwman Group het betreft.” Louwman Group heeft een totaal overeenkomst met TKB gesloten, dit betekent dat wij gebruik kunnen maken van de incasso, detacherings- of outsourcingdiensten van TKB. Doordat er met TRUST IT wordt gewerkt, kunnen medewerkers van TKB meteen ‘instappen’ in de ondersteuning wanneer dat nodig is, omdat zij als geen ander weten hoe de software werkt en alle proces-stappen al zijn vastgelegd in TRUST IT.

Geen TRUST IT is een gemis

Het niet gebruiken van TRUST IT zou een gemis zijn voor elke organisatie,” stelt Nils. “Het gebruik van TRUST IT zorgt ervoor dat er meer werk van hogere kwaliteit en tegen lagere kosten kan worden gerealiseerd.” Voor Louwman Group betekent dit een toekomst waarin debiteurenbeheer gestroomlijnd en minder foutgevoelig is, met een uniforme aanpak over alle divisies heen.

Nieuwsgierig?

Wil jij net als Louwman Group jouw debiteurenbeheer efficiënter uitvoeren? Vraag een (digitaal) adviesgesprek aan of bel ons op 088-9955180. We helpen je graag verder!

Waar wij voor staan

1

Positieve klantbeleving

Onze focus op positieve klantbeleving is niet alleen uiterst succesvol, maar ook een belangrijke waarde voor onze organisatie. Herkent u zich hierin?

2

Procesoptimalisatie

Vanuit onze passie om u te ontzorgen streven wij continu naar verbetering. Zo creëren wij samen met u de beste weg voor maximale procesoptimalisatie. 

3

Werkkapitaal maximaliseren

TKB gelooft dat processen en samenwerkingen altijd beter kunnen. Om deze reden hebben wij in onze aanpak ruimte voor voortgang en groei.

4

Verhogen van kwaliteit

Onze kwaliteitsbehoefte maken wij dagelijks voor u waar. Kwaliteit is ons bestaansrecht en als waarde algeheel verweven in onze manier van werken. 

Ontdek het met de gratis demo

Zien is geloven. Daarom kunt u TRUST IT gratis en vrijblijvend ontdekken en ervaren. In een online call laten we u zien hoe onze applicatie werkt en geven we u een demo. Nieuwsgierig? Vraag de demo aan door uw gegevens in te vullen en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.