Skip to content

PreZero

Oog voor kansen

“Vertrouwen is de essentie bij
alle vormen van samenwerking”

Credit Management
Specialist TKB

Wie zich verdiept in de wereld van het afvalmanagement, komt al snel tot de volgende conclusie: er zijn weinig afvalzaken waar PreZero geen verstand van heeft. De organisatie biedt grensverleggende en duurzame oplossingen op het gebied van afvalmanagement. Zij verzorgt de inzameling, de recycling en de (energetische) verwerking van veel verschillende soorten afval.

Oog voor kansen

Inspelen op ontwikkelingen in de markt en antwoorden bedenken op de steeds groter wordende vraag naar duurzaam afvalmanagement zijn uitdagingen die PreZero dagelijks succesvol aangaat. De dynamische onderneming verliest de zorg voor het milieu hierbij geen moment uit het oog.

Een organisatie die kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel heeft staan, kan uitsluitend optimaal rendement behalen als zij kiest voor duurzame samenwerkingspartners die deze waarden delen. Zo ook bij de keuze voor haar incassopartner. Rick Dijkers, Credit Manager bij PreZero, vertelt hoe de onderneming haar credit managementbeleid voert en wat de succesvolle samenwerking met Trust Krediet Beheer (TKB) voor het bedrijf betekent.

BENIEUWD WAT WE VOOR U KUNNEN BETEKENEN?

Jus uit de dossiers halen

Dijkers heeft in het verleden reeds eerder succesvol met TKB samengewerkt en hij besloot het bedrijf een kans te geven binnen PreZero. “En dat bleek een goede keuze te zijn aangezien TKB heel goed aanvoelt wat wij nodig hebben. Een incassopartner die als het ware de jus uit de dossiers haalt,” filosofeert Dijkers en vervolgt, “De medewerkers van TKB bieden dienstverlening en service op kwalitatief hoog niveau: het zijn mensen met veel kennis van zaken en de juiste mentaliteit. Door de jaren heen is de organisatie zeer consistent gebleven zowel op het gebied van het personeel (een laag verloop) als op het gebied van kwaliteit. En dat is echt bijzonder in deze tijd, daarmee onderscheidt TKB zicht van de rest van de bulk.”

Maatwerk

Dijkers vertelt: “Met ons streven om de risico’s uit te sluiten en een breder verantwoordelijkheidsgebied voor mijn medewerkers te creëren, is ons voortraject stukken effectiever geworden. Wij hebben voor het vervolgtraject, om de facturen daadwerkelijk geïncasseerd te krijgen, vijf aanmaningstrategieën ontwikkeld. Zo kunnen wij per type klant onze strategie van schriftelijke en telefonische aanmaningen op maat aanpassen. Gemiddeld versturen wij 40 dagen na het vervallen van de factuurdatum de laatste sommatie uit.”

Genieten

Dijkers voegt hier glimlachend aan toe: “Het mooie aan TKB is dat de medewerkers echt kunnen genieten van het scoren. De club straalt enthousiasme en betrokkenheid met onze organisatie uit. Dat merk je overigens ook aan het meedenkend vermogen. TKB adviseert ons op een pro-actieve wijze en denkt continu met ons mee hoe wij bepaalde stappen in het credit managementproces kunnen optimaliseren. TKB bestaat uit creatieve mensen die oog hebben voor kansen. Het bedrijf investeert in kwaliteit en behaalt daarmee goede resultaten, ook in tijden van financiële crisis. De mensen bij TKB hebben een open houding en voeren een transparante werkwijze. De mensen maken het bedrijf.”

Prettig contact

Over de contactmomenten met TKB is Dijkers zeer tevreden mede gezien de laagdrempeligheid. Dijkers legt uit: “Eén persoon binnen mijn team is het aanspreekpunt voor alle zaken die aan TKB uitbesteed zijn en heeft op frequente basis contact met de accountmanagers van TKB. Zelf spreek ik een paar keer per jaar met de directeur af om bij te praten.” Voor de dagelijkse status quo van alle vorderingen maakt de afdeling van Dijkers veelvuldig gebruik van de online service van TKB. “Het overzicht is in real time en online in te zien. Prettig om altijd een actueel beeld te hebben. Daarnaast ontvangen wij van TKB maandelijks een rapportage van de behaalde resultaten. Deze gebruik ik voor de benchmarking met andere organisaties, voor de finetuning en om een 12-maandelijks gemiddelde te bezien.”

Gestegen kennisniveau

Dijkers geeft aan dat TKB zeker een rol heeft gespeeld in de kortere doorlooptijd van de openstaande facturen. Dijkers ziet het werk van TKB als een perfect passend verlengstuk van het credit managementproces van PreZero. “Maar het grootste pluspunt vind ik wel dat dankzij de samenwerking met TKB het kennisniveau van mijn medewerkers gestegen is. De vele leermomenten over de dossieropbouw van de debiteuren bijvoorbeeld, zijn van grote toegevoegde waarde voor onze debiteurenbeheerders. Het heeft onze afdeling naar een hoger niveau getild. Dit bewijst nog eens dat het belang van ons, de klant, bij TKB voorop staat, hetgeen zichtbaar leidt tot betere resultaten”, aldus Dijkers.

Waar wij voor staan

1

Positieve klantbeleving

Onze focus op positieve klantbeleving is niet alleen uiterst succesvol, maar ook een belangrijke waarde voor onze organisatie. Herkent u zich hierin?

2

Procesoptimalisatie

Vanuit onze passie om u te ontzorgen streven wij continu naar verbetering. Zo creëren wij samen met u de beste weg voor maximale procesoptimalisatie. 

3

Werkkapitaal maximaliseren

TKB gelooft dat processen en samenwerkingen altijd beter kunnen. Om deze reden hebben wij in onze aanpak ruimte voor voortgang en groei.

4

Verhogen van kwaliteit

Onze kwaliteitsbehoefte maken wij dagelijks voor u waar. Kwaliteit is ons bestaansrecht en als waarde algeheel verweven in onze manier van werken. 

Ontdek het met de gratis demo

Zien is geloven. Daarom kunt u TRUST IT gratis en vrijblijvend ontdekken en ervaren. In een online call laten we u zien hoe onze applicatie werkt en geven we u een demo. Nieuwsgierig? Vraag de demo aan door uw gegevens in te vullen en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.