UNIGARANT
Klantgerichte Service & Advies
“Vertrouwen is de essentie bij
alle vormen van samenwerking”
Credit Management
Specialist TKB
‘Klantgerichte Service & Advies’ is de basisfilosofie van Unigarant verzekeringen. De organisatie staat garant voor kwaliteit van hoog niveau in haar producten en algehele dienstverlening. Op een betrokken en transparante wijze helpt Unigarant haar klanten bij het kiezen van de verzekering die het beste bij hen past door de klant centraal te stellen en te luisteren naar zijn wensen en behoeften.
Kwaliteit als garantie
Voor iedere klant zoeken de medewerkers in overleg met adviseurs en partners naar de beste service. Het doel is om consumenten bij schade snel weer het zorgeloze gevoel terug te geven. Dit klantgerichte uitgangspunt stelt Unigarant in staat ook in de toekomst voorop te blijven lopen in de snel veranderende verzekeringsmarkt.
Een organisatie die de lat hoog legt op het gebied van kwaliteit kan uitsluitend optimaal rendement behalen, als zij kiest voor samenwerkingspartners die dezelfde normen en waarden delen. Zo ook met het oog op het waarborgen van een goed en gezond credit management. In 2012 is Unigarant in zee gegaan met credit managementorganisatie TKB (Trust Krediet Beheer). Gerard Meijer, Teamleider afdeling Service en Advies bij Unigarant Verzekeringen, licht toe waarom de samenwerking met TKB zo succesvol is.
BENIEUWD WAT WE VOOR U KUNNEN BETEKENEN?
![Unigarant klantcase](https://www.tkb.nl/wp-content/uploads/2023/05/MelleMeivogel_TKB_Golf-16-1024x683.jpg)
Jarenlange ervaring
Gerard Meijer is inmiddels 29 jaar werkzaam bij Unigarant en heeft in zijn loopbaan meerdere functie mogen bekleden. Hij is begonnen op de financiële afdeling en kreeg daarna de kans zijn commerciële talenten verder te ontplooien. In zijn huidige functie als teamleider afdeling Service en Advies stuurt hij een team aan van 10 medewerkers waarbij hij onder andere verantwoordelijk is voor een goedlopende debiteurenadministratie. “Unigarant is een uitstekende werkgever die mij na al die jaren nog steeds weet te boeien dankzij de continue vernieuwingen, investeringen in mensen en interessante projecten.”
No nonsense-mentaliteit
Een voorbeeld van zo’n uitdagend project was de zoektocht in 2012 naar een nieuwe incassopartner. Een partner die tegemoet kon komen aan een geheel palet van wensen en eisen van Unigarant en haar moederbedrijf ANWB. Gerard en een aantal collega’s hadden een grootschalige tender uitgezet waarbij, na een intensief proces, TKB als beste uit de verf kwam. “TKB viel direct op dankzij haar nuchtere houding en no-nonsense-mentaliteit, precies hoe wij bij Unigarant te werk gaan. Onze filosofie past bij elkaar,” geeft Gerard aan. Unigarant integreerde in mei 2012 een nieuw systeem en TKB werd de vaste partner op het gebied van credit management. “En niet voor niets, wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met TKB.”
Verlengstuk
Inmiddels incasseert TKB incasso 11 jaar succesvol voor Unigarant. Over het behaalde resultaat is Gerard ook zeer te spreken en vindt hij het prettig dat je op ieder moment kunt volgen wat de status van de acties en het betreffende dossier is. Daarbij vindt hij het zeer aangenaam dat op een natuurlijke wijze de aanpak en benadering van TKB feilloos aansluiten bij de manier van handelen van Unigarant. “Aan het begin van onze samenwerking had TKB in no time een team ingericht dat zich specifiek bezig houdt met het incasseren van onze achterstallige betalingen. Deze professionele en door TKB opgeleide medewerkers begrijpen precies hoe wij willen dat onze debiteuren benaderd worden. Namelijk op de manier hoe je met je eigen werknemers omgaat. Ik kan niet anders zeggen dat zij de juiste mensen op de juiste plek zijn. En dat is zeer prettig aangezien TKB in feite een verlengstuk van onze organisatie is.”
Klantgericht
Gerard vertelt: “Zeer waardevol aan TKB is dat zij, net als Unigarant trouwens, te allen tijde klantgericht te werk gaat. TKB stelt het belang van de klant voorop, hetgeen in diverse aspecten tot uiting komt. Zo hebben wij deze klantgerichte en professionele werkinstelling ervaren op het moment dat wij voor de eerste keer kennis maakten met de medewerkers op de werkvloer in Amsterdam. TKB begrijpt hoe zij flexibel mee moet veren met ons als klant en draagt proactief oplossingen aan die ons werkproces optimaliseren. We proberen regelmatig andere dingen uit. Werkt het niet? Dan werkt het niet. Maar we hebben het dan wel getest. TKB staat open om nieuwe dingen te proberen. Erg prettig om TKB aan je zijde te hebben staan!”
Gezonde dosis nieuwsgierigheid
Ook heeft Gerard ervaring met het inhuren van detachanten van TKB. “Het kwam het werkproces ten goede om ook een medewerker hier bij ons op de werkvloer te hebben. We hadden na een succesvolle eerste ervaring met een medewerker later ook een tweede persoon die bij ons in huis werkte. Beiden vielen goed in de groep aangezien het professionele, voorkomende en harde werkers zijn met een gezonde dosis nieuwsgierigheid. We maken daarom graag gebruik van de expertise van TKB wanneer dit nodig is.
Transparant en daadkrachtig
De teamleider afdeling Service en Advies geeft aan zeer tevreden te zijn met de samenwerking. ‘Onlangs heeft TKB een nieuwe rapportage voor ons gebouwd, welke ik wekelijks toegestuurd krijg. De rapportage geeft in één oogopslag weer hoe de zaken ervoor staan’. Ook geeft hij aan het contact met zijn contactpersonen erg fijn is. ‘We hebben korte lijnen en willen nog steeds samen de lat hoog leggen. Met mijn vaste contactpersoon brainstorm ik daarom regelmatig over onze werkprocessen en hoe we deze kunnen verbeteren. Ook bespreken we nieuwe ontwikkelingen en welke kansen dit met zich meebrengt. De goede bereikbaarheid en de laagdrempeligheid van de TKB-medewerkers spreken mij zeer aan. Rutger van Oosten bijvoorbeeld, de directeur van TKB, komt langs voor een kop koffie als hij in de buurt is of we spreken af om te golfen. Ja, het is een fijne club met een transparante en daadkrachtige werkhouding: TKB doet wat ze zegt en zegt wat ze doet,” besluit Gerard.
Het gemak van alles onder 1 dak
TKB (Trust Krediet Beheer B.V.) is met meer dan 35 jaar ervaring een credit managementorganisatie die structurele oplossingen biedt voor haar opdrachtgevers. Van incasso, outsourcing, credit management software tot detachering, TKB gaat voor het beste resultaat!
Waar wij voor staan
1
Positieve klantbeleving
Onze focus op positieve klantbeleving is niet alleen uiterst succesvol, maar ook een belangrijke waarde voor onze organisatie. Herkent u zich hierin?
2
Procesoptimalisatie
Vanuit onze passie om u te ontzorgen streven wij continu naar verbetering. Zo creëren wij samen met u de beste weg voor maximale procesoptimalisatie.
3
Werkkapitaal maximaliseren
TKB gelooft dat processen en samenwerkingen altijd beter kunnen. Om deze reden hebben wij in onze aanpak ruimte voor voortgang en groei.
4
Verhogen van kwaliteit
Onze kwaliteitsbehoefte maken wij dagelijks voor u waar. Kwaliteit is ons bestaansrecht en als waarde algeheel verweven in onze manier van werken.